Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
424 posty 2904 komentarze

Polska na 6 - tkę

R.Zaleski - Członek Konfederacji Rzeczpospolitej Blogerów i Komentatorów.................. Jakość polityki = jakość życia

Pendolino - ile wzięliście w łapę?

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Alstom, producent Pendolino, zajął w konkursie na najgorszą firmę roku 2013, organizacji „Public Eye” siódme miejsce.

Drugi był były pracodawca tak lubianego niegdyś premiera Kazia – Goldman Sachs. Bank ten nagrodzono za współudział w doprowadzeniu z tamtejszymi politykami Grecji do bankructwa.
Alstom niewątpliwie wygrał w kategorii korupcja. Uzasadnienie podkreśla jego niesamowitą konsekwencję w tym temacie, pomimo rozbudowanego szwajcarskiego antykorupcyjnego śledztwa z 2011 roku. Tej konsekwencji może dorównać jedynie konsekwencja ze strony polskiej dążenia do zakupu Pendolino. „Gdyby PKP kupiła szybkie pociągi "Pendolino", mielibyśmy do czynienia z jedną z największych afer finansowych.” Janusz Wojciechowski, prezes NIK, rok 2000.

O bezsensie zakupu i korupcyjnych aferach producenta pisałem 2 lata temu. W międzyczasie dzięki Szwajcarom sporo wyszło na jaw. Pięćdziesięciu policjantów przeszukało tam biura tej firmy. Największa znana łapówa, to 200 mln $ czyli 15 % sumy zapłaconej za budowę tamy i elektrowni w Brazylii, też w tym kraju w Sao Paulo 6,8 mln $ za zamówienia dla metra. W Polsce po zakupie wagonów metra były wiceprezydent Warszawy i został oskarżony o przyjęcie łapówki 2 mln zł. Były dyrektor metra w 2010 został aresztowany w wyniku śledztwa CBA. A potem zapadła cisza.

Alstomowi też udowodniono łapówki w Zambii, Słowenii, Włoszech, Meksyku gdzie karnie wykluczono go na 2 lata ze wszelkich przetargów. Toczą się śledztwa w USA, Australii, we Francji i w UK były aresztowania. Właściwie nie ma takiego kraju, w którym ta firma nie miałaby biura i nie była zamieszana w jakieś afery. W Szwajcarii, Tunezji, Malezji na Łotwie pieniądze szły poprzez „konsulting” ponad 30 ml euro. Wall Street Journal poświęcił temu cykl artykułów. Firma wystąpiła na drogę sądową przeciw autorom a potem z tego zrezygnowała.

Jak jest z Pendolino, w tłumaczeniu – wahadło? Więc to „Wahadło” u nas się nie waha, nie przechyla na łukach, bo by trzeba przebudowywać tory na zakrętach i sygnalizację wszędzie na wewnątrz kabinową. Jeździ to to w temperaturze od – 25 stopni, poniżej stoi. Nie ma u nas torów po których mogłoby jechać szybko (250/h), i wiele lat nie będzie, choć pieniądze na nie z UE były - niewykorzystane.

Oczywistym jest nawet dla przedszkolaka, że ten zakup nie ma sensu. Że powinniśmy kupić pociągi w polskich firmach. PESA z Bydgoszczy staje się powoli światowym potentatem w dziedzinie budowy pociągów. Mogłaby się stawać szybciej, gdyby dostała ten kontrakt, zamiast konia trojańskiego we własnym kraju. Jest Nawag, … . No ale po co państwo ma mieć dochody z podatków, Polacy mają mieć pracę. Oni mają mieć długi a wybrani prowizje. Od 2,5 mld to będzie tak maximum 400 mln, przeliczając na brazylijskie standardy tej firmy.
Od tych 2,5 mld zapłacimy pewnie jeszcze kolejne z 2 mld odsetek, no bo przecież kupuje się to, jak wszystko, na kredyt. No ale wyżerającym szczaw z nasypów Polakom przyjemnie będzie sobie obejrzeć majestatycznie, powoli sunące po rozklekotanych torach Pendolino.

W Chinach po aferze korupcyjnej dotyczącej budowy trakcji kolejowej superszybkie pociągi zwolniły do 250 km/h. Więc jak będzie z tymi nielicznymi przebudowywanymi odcinkami u nas? Podobnie?
Już lepiej by było, gdyby wyżsi urzędnicy kupili sobie na dojazdy do pracy Ferrari Testarossa. Też coś droższego trudno znaleźć, dróg nie ma, żeby to szybko jeździło. Za to taniej dla nas by wyszło. Zresztą najtaniej byłoby, gdyby to prywatni przewoźnicy kolejowi płacili za pociągi a my za bilety. Fakt, że wszędzie na świecie są te bilety dotowane ale efektywność prywatnych firm inna. Tory powinny zostać państwowe, to naturalny monopol.

Korupcja jest w stanie zniszczyć kraj bardziej niż wojna, okupacja. Najeźdźcę można szybko wygonić a długi trzeba spłacać pokoleniami i nie ma przebacz. Blokują one rozwój, nakręcają emigrację, duszą jak pętla na szyi. Czynią nas, nasze dzieci, wnuki, prawnuki niewolnikami odrabiającymi pańszczyznę dla banków. Już 1/10 wydatków państwa to obsługa długu. Przyjęcie jurgieltu od obcego koncernu nie różni się niczym od przyjęcia pieniędzy od obcego państwa. To taka sama zdrada.
Dlatego jestem za przywróceniem ustawy podpisanej przez Witosa w 1921 roku przewidującą karę śmierci dla urzędników biorących łapówki. Choć myślę, że do tego dojdzie, gdy będzie za późno, gdy znajdziemy się na obecnym poziomie Grecji - kryzysu i upadku. To już niedługo. Tam teraz skazuje się za to na dożywocie.

http://blog.transparency.org/2012/04/25/truth-or-consequences-the-problem-with-settlements-and-the-world-banks-debarment-of-alstom-units/
http://www.publiceye.ch/en/vote/alstom/
http://online.wsj.com/article/SB121939536721663269.html
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/jacek-z-mial-wziac-2-mln-zl-lapowki,166853.html
http://januszwojciechowski.blog.onet.pl/2013/08/10/superszybkie-pendolino-wraca-z-predkoscia-parowozu/
https://www.traceinternational2.org/compendium/view.asp?id=109

Notka z 2011.
http://niepoprawni.pl/blog/2334/pkp-w-budowie

 

KOMENTARZE

  • @Autor
    www.zbs.net.pl/zbs51.pdf

    http://MonsieurB.nowyekran.net/post/96954,pedolino-i-modlinkino#comment_846026

    "... To nie jedyny podejrzany profil działalności "dziennikarskiej" syna premiera. Okazało się, że był on wielkim zwolennikiem kolei szybkich prędkości, zakupu pendolino ... Z tej dziedziny także mamy taki "kwiatek", zadający kłam nie tylko fachowości Michała Tuska, ale wręcz rzetelności jego pracy jako dziennikarza:

    "W sytuacji gdy Alstom złożył ofertę dostawy taboru bez
    wychylnego pudła, aż tragikomicznie brzmią słowa „jednego z
    pracowników kolejowej centrali, czyli PKP S.A.”, na które w swoim
    tekście z 9 października 2010 r. powoływał się orędownik zakupu
    pendolino Michał Tusk, dziennikarz gdańskiej „Gazety Wyborczej”,
    prywatnie syn premiera: ...
    ... A więc „plan się powiódł”, „błędu nie popełniliśmy”, nagle jednak
    okazało się, że pendolino nie będzie miało wychylnego nadwozia..."

    Jak dodamy do tego oszustwo, jakiego względem opinii publicznej dopuścił się ówczesny minister infrastruktury Cezary Grabarczyk ... to mamy pełny obraz współpracy reżimowego dziennikarza z rządem, której celem było zakłamywanie rzeczywistości:

    "Zawarcie wieloletniej umowy musiał zaakceptować
    rząd – stosowna uchwała została podjęta przez radę
    ministrów 23 listopada 2010 r.

    Dalsze kroki zostały podjęte już następnego dnia – na uroczystości
    Grupy PKP z okazji święta kolejarza. Resort infrastruktury oficjalnie
    poinformował, że 24 listopada 2010 r. „minister infrastruktury
    Cezary Grabarczyk oraz prezes zarządu PKP Intercity Grzegorz
    Mędza podpisali umowę. Umowa obejmuje realizację przewozów
    międzywojewódzkich oraz nowe zadanie – uruchomienie połączeń
    nowoczesnym taborem na linii Warszawa – Gdynia. Zawarta została
    na 10 lat i zakłada dofinansowanie w wysokości 240 mln zł rocznie”."

    http://normalny.nowyekran.net/post/69941,czy-premier-tusk-i-jego-rodzina-moga-sluzyc-za-wzorzec-nepotyzmu-i-korupcji
  • Król się bawi złotem płaci
    PESA z Bydgoszczy staje się powoli światowym potentatem w dziedzinie budowy pociągów. Mogłaby się stawać szybciej, gdyby dostała ten kontrakt, zamiast konia trojańskiego we własnym kraju. Jest Nawag,

    O tym samym myśłałem, że politycy oszczędzają Polaków, zeby się czasem nie przepracowali nad budową pociągów.
    Odnośnie odsetek na opbsługę długu to już idzie prawie 12% a 2014-14%. A co tam, król się bawi złotem płaci.
  • @1normalnyczlowiek 22:28:57
    Był w Chinach na wycieczce - kolejowej zdaje się.
  • @Krzysztof Grzelak 22:31:22
    "król się bawi złotem płaci" a potem głowę straci.
  • @1normalnyczlowiek 22:28:57
    Jeszcze mi się skojarzyło że PDT był wielkim zwolennikiem elektrowni atomowych, w których to, w 1/3 wypadków są turbiny powyższej firmy.
  • @R.Zaleski 23:12:02
    Spokojnie. W Polsce nikomu włos z głowy nie spada. Po zmianie rządu jakaś Bruksela albo dyrektorska posada w Alstomie.
  • @R.Zaleski
    "Był w Chinach na wycieczce - kolejowej zdaje się."

    ---> Zdaje się GW tłumaczyła, ze wygrał konkurs wiedzy o czymś tam ...
    Najzupełniej przypadkowo, w Chinach przyjmowała go firma powiązana z Covec-iema, który później dostał zlecenie a "zabrał się" do Chin z osobami powiązanymi z polską firmą, która też "przypadkowo" później dostała zlecenie na infrastrukturę tych samych odcinków autostrady.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,38200,title,Chinska-draka-Michala-Tuska,wid,13629529,wiadomosc.html?ticaid=1111c0

    Tak więc, na to co mówił Michał Tusk vel Józef Bąk, że ta wycieczka była bardzo cenna dla niego, bo dokładniej zapoznał się tam z tiltingiem, można odpowiedzieć, że dla nas, ta jego wycieczka była jeszcze bardziej cenna, niż dla niego, bo nas kosztowała około miliarda złotych ...

    Podobnie, najzupełniej przypadkowe było odkrycie i zapraszanie "światowej sławy" blogerki modowej, nazywającej się Kasia Tusk, przez firmy z krajów azjatyckich ... akurat w trakcie lub po wizytach tam premiera Donalda Tuska ...

    http://namonciaku.pl/3miasto/1,113053,12717873,Kasia_Tusk_podbija_Chiny__Zaproszono_ja_na_gale_finalowa.html
  • @Krzysztof Grzelak 00:02:56
    Jak się prawo zmieni, to każdy polski obywatel będzie mu podlegał.
  • @1normalnyczlowiek 00:30:09
    Przypadki chodzą po ludziach. Jedni mają wypadki, inni wycieczki.
  • @1normalnyczlowiek 00:30:09
    Prawie rok trzeba czekać na certyfikaty....nim wyruszy już będzie trzeba go remontować. Czyli za rok w maju 2014 będzie dopuszczony do jazdy ! Kasa poszła straty lecą w górę za przestoje ! brawo menadżerka PKP !!!!! Najpierw Lot z niewypałem ala dreml przyziemione ,a teraz parkingowe pendolindo z PKP !!!!Belgowie też zakupili pendolino i niestety mają z tym kupę problemów. Pendolino w Finlandii na dłuższych trasach ciągle się psuje! W sensie, że się psują co chwile. To tak jakby zegarmistrz Nowak zafundował sobie wyścig Ferrari po drogach gruntowych! Następnym krokiem w XXII wiek bedzie podpisanie ustawy powolujacej Polskie NASA jak chce PSL!
  • @Kula Lis 62
    "Czyli za rok w maju 2014 będzie dopuszczony do jazdy !"

    ---> Dzisiaj coś przebąkiwano, że regularne kursy rozpocznie w grudniu 2014 r. - oczywiście, jeśli nie będzie mu za zimno, bo on jest przystosowany do funkcjonowania w zakresie temperatur od - 20 do +40 stopni Celsjusza (sic!)
  • @1normalnyczlowiek 10:52:04
    Tak rządzi PKP zegarmistrz i model od stringów Nowak. O zakupie Pendolino bardzo ciekawy komentarz znaleziony na Interii: NTV, włoski prywatny przewoźnik, zamówił w firmie Alstom najnowszy model TGV czyli AGV. AGV to pociąg na prędkość 360 km/h (na testach pow. 400 km/h), czyli z najwyższej półki - pociąg klasy VHST (Very High Speed Train) . Zamówił 25 składów z 25 letnim serwisem za uwaga: 650 mln EURO. (26 mln EUR/za pociąg). Obecnie składy te kursują po włoskiej sieci kolei dużych prędkości przewożąc pasażerów z v=300 km/h. PKP IC polski przewoźnik zamówił w firmie Alstom po przetargu, w którym złożono 1 ofertę, New Pendolino, bez systemu wychyłu pudła pozwalającego na jazdę z prędkością o 30% wyższą od klasycznego taboru. Dodatkowo pociąg posiada ograniczenie prędkości do 220 km/h dla jazdy pod siecią trakcyjną z napięciem 3 kV (a tylko taka dziś występuje w Polsce). Dodatkowo na CMK jego prędkość będzie ograniczona do 200 km/h ze względu na drogę hamowania (ok.2700 m). Na linii do Gdańska ze względu na brak wychyłu prędkość będzie ograniczona do 160 km/h - czyli tyle co zwykły skład z lokomotywą. Serwis przez ok. 16 lat. Teraz koszty: 665 mln EURO (33,25 mln EUR/za skład) To suche fakty.
  • @1normalnyczlowiek 10:52:04
    Torowisko pod pendolino jest - wygląda bardzo okazale - na Półwyspie Helskim (długość trasy Władysławowo - Hel 38 km, 5 stacji kolejowych, odstępy między stacjami średnio 8 km). Pendolino może się rozpędzić na dowolną prędkość - inna sprawa czy wyhamuje. Torowisko w niezliczonych miejscach jest poprzecinane ścieżkami na plażę - już widzę te fruwające materace plażowiczów i krzyżyki ustawione wzdłuż torów.
  • @1normalnyczlowiek 10:52:04
    "Od 2,5 mld to będzie tak maximum 400 mln, przeliczając na brazylijskie standardy tej firmy." Może warto zatrudnić grupę Anonymous i ich hakerów z LulzSec, aby udowodnić kilku POrąbanym łapówki? Jak myślisz?
  • @1normalnyczlowiek 00:30:09
    Ale on nie wygrał żadnego konkursu.
  • @Kula Lis 62 11:17:37
    Dzięki za ciekawe komentarze. Ten sklonowałem gdzie indziej.

    Czyli zero logiki w tym zakupie. A jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.
  • @1normalnyczlowiek 10:52:04 z sieci opinia fachowca?!
    Maszynista Warszawa Grochów: To nie jest Pendolino!!! Pudło jest z Pendolino, ale cały układ jezdny jest taki, jak w naszych starych składach z PRL! Nie dajcie się nabierać - kupili badziewie w ładnym opakowaniu, żeby pokazywać "sukcesy" - za to ktoś z tej bandy powinien trafić za kraty! Tyle pieniędzy zmarnowane! Żeby Pendolino mogło jeździć, najpierw trzeba WYREMONTOWAĆ TOROWISKA!!! To, co kupili za tak ciężkie pieniądze to zwykła atrapa - bo było prościej, a głupi lud się będzie cieszył!
    Nasze obecne, przestarzałe składy mają IDENTYCZNE parametry, tylko jeżdżą 25 km/h, bo tory się rozpadają! Jestem wściekły, jak robią durni z ludzi!!! Przecież nie każdy się musi na tym znać!!!
  • @1normalnyczlowiek 10:52:04
    Pendolino dla PKP będą tym -czym jest bardzo drogi zegarek na ręce Nowaka -czyli SZPAN DLA PÓŁGŁÓWKA ZA NASZE PODATKI.
  • @R.Zaleski 12:20:10
    Pierwsi pasażerowie pojadą pociągiem na przełomie 2014 i 2015 roku - to jest sukces ktoś przez ponad rok będzie zarabiał na dopuszczeniu do ruchu aż się wszystko zestarzeje....a gdzie Polski przemysł kolejowy???? kto podpisał takie zamówienie???? a wszystko miało być transparentne chyba, że jest tajne.
  • @R.Zaleski 12:20:10
    Sensacja na onecie, już jest pierwszy pociąg już jest, przełom, a dopiero w 2014 lub 2015 będzie mógł wozić pasażerów, to mogli w 2004/2005 roku napisać, że za 10 lat będzie ... sensacja wielka..
  • @R.Zaleski 12:20:10
    Ciekawe dlaczego Niemcy, Czesi kupują Pesy z Bydgoszczy a my Pendolino? Prawdopodobnie nasi "eksperci" stwierdzili, że oferta włoska jest korzystniejsza niż polska...a Niemcy i Czesi prawdopodobnie są niegospodarni i dlatego wybrali pociągi z Pesy..... ech... a to Polska właśnie....
  • @1normalnyczlowiek 10:52:04
    LUXTORPEDA przed wojną jeździła 140km/h... przez 80 lat osiągnęliśmy niebywały postęp...Trochę to przypomina sytuację jak w Rumunii przed wojną chcąc nadążyć za nowoczesnością zakupiono pociągi które z braku szyn pchano po kraju za pomocą wołów.
  • @Kula Lis 62 12:35:27
    NEWAG nowoczesny tabor szynowy http://www.newag.pl/strona-glowna PESA http://pesa.pl/
  • @Kula Lis 62 12:35:27
    Najpierw trzeba było rozpieprzyć Wrocławski PaFaWag, jedną z największych fabryk wagonów w Europie, tak jak inne Polskie znane firmy, po to aby zachód miał gdzie sprzedawać swoje produkty!!!
  • @R.Zaleski 12:20:10
    Co się ludzie dziwicie, że ,,bankomaty z zarządu kolei" kupiły te drogie składy poc. przecież ci ,,specjaliści" nie mają zielonego pojęcia o infrastrukturze kolejowej, budując dom od dachu zaczynając. ,,Nowak Wspaniały" zatrudniając swoich kumpli spycha kolej na samo dno. Tak trzymać!!!!!
  • @R.Zaleski 12:20:10
    Będzie bicie rekordu na krzywych torach? To nas może przybliżyć do niedawnego rekordu w Hiszpanii. Ruskie maja oddać te szyny, co po wojnie zabrali do prostowania, będzie pan zegarmistrz Nowak zadowolony!
  • @Kula Lis 62 12:42:34
    Pełen sukces na Berlińskich Targach Inno Trans Polskiej firmy PESA z Bydgoszczy. Niemcy będą kupować Polskie pociągi! A my kupujemy od Włochów, ciekawe kto komu dał w łapę? No bo po co wspierać Polski przemysł, który już teraz śmiało konkuruje z zachodnim, po co mamy dbać o to aby pracę miał Polski robotnik? Napychamy kieszenie Włochom! Cudze chwalimy, swego nie znamy. A media rozpływają się w zachwycie, a gdzie dziennikarska dociekliwość i chęć konfrontacji z Polskimi pociągami, gdzie pytania o zasadność takiego zakupu? Pendolino jeszcze długo nie pojedzie 250km/h, jego prędkość na polskich torach 160 do 200km/h w porywach, to tyle ile mogą jeździć nasze pociągi z PESY !!! Gratulacje, lista" świetnych pomysłów" się wydłuża, a dbałości o Polskę i Polaków jak nie było tak nie ma!!!
  • Z sieci: Fragment ciekawego porównania
    Fragment ciekawego porównania: W moim wpisie chcę się skupić przede wszystkim na kosztach jakie wydaliśmy na zakup omawianych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych, bo takim “Pendolino” jest. Zaczynając warto dodać, że słowo “pendolino” to nic innego jak “wahadełko” co związane jest z tzw. wychylnym nadwoziem, które jest montowane w tego typu pociągu, co pozwala na szybsze pokonywanie łuków dzięki kontrolowanemu wychylaniu pudła pojazdu w celu redukcji bocznego przyspieszenia działającego na pojazd i pasażerów. Takiego systemu polskie “Pendolino” posiadać nie będzie, zatem warto się zastanowić nad poprawnym nazewnictwem pojazdu…
    Swoją analizę chcę oprzeć na innym składzie zespolonym, który porusza się po Europie z taką samą prędkością- czeskie i austriackie Railjety produkcji Siemensa. Na testach pociąg ten osiągnął prędkość 275 km/h, prędkość maksymalną ustalono na 230 km/h czyli dokładnie tyle ile poruszać ma się nasze “Pendolino”. Dokonałem najszybszej kalkulacji- koszty

    PENDOLINO
    Ilość: 20 sztuk
    Koszt: 665 mln euro
    SZTUKA: 33,2 mln euro = 139 mln złotych

    RAILJET
    Nie znam dokładnej procedury przetargowej, bo opcji zakupu było kilka, a to co było już zamówione zostało powiększone o nowe zamówienia dlatego bazuję na pierwotnych założeniach przetargów (przetarg w Austrii).
    Ilość: 44 sztuk
    Koszt: 500 mln Euro
    SZTUKA: 11,3 mln Euro = 48 mln złotych

    Szybkie obliczenia i podsumowanie- prawie trzykrotnie “Pendolino” jest droższe na jednej sztuce od Railjeta… Długość Railjeta to 7 wagonów co daje wynik 185m, który oferuje 408 miejsc siedzących. “Pendolino” oferuje miejsc 402. Nasuwa się kolejne pytanie, za jaką cenę będzie można przejechać się wymarzonym składem skoro obecnie bilety w klasie EIC i EX są już naprawdę drogie? Po niedawnej korekcie rozkładu jazdy PKP Intercity wyeliminowało kategorię pociągów Express i EuroCity- niektóre ceny biletów staniały inne zaś podrożały.
    Żeby było śmieszniej - w Chorzowie też mamy fabrykę Alstomu. Ale oni musieli brać aż z Włoch...Bydgoszcz ! i Wrocław - PA FA WAG zatrudniał ok. 8000 tys . pracowników. Pozostały tylko wspomnienia!!! Pesa produkuje wagony pasażerskie na 200 km/h, Newag Nowy Sącz w ZNLE Gliwice lokomotywę Griffin na 200 km/h. Koszt takiego zestawu to ok. 5 mln EUR. Tymczasem za jedno Pendolino musimy zapłacić 33 mln EUR, a w rzeczywistości o wiele więcej bo 3/4 to kredyt.

    Aleksander Majewski
    Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Żninie & Projekt HCP 301Db
  • @Kula Lis 62 14:47:47 Super pociąg wjechał na wrocławski Dworzec Główny... pchany przez lokomotywę PKP Cargo.
    Stoi na stacji Pendolino... I tak jeszcze postoi, bo nie ma po czym pędzić. Po co tory, wystarczy propaganda!!! To ci dopiero sukces! Do Polski wjechał pierwszy z 20 zakupionych przez PKP Intercity za 400 milionów euro pociągów Pendolino. Media (w większości) pieją z zachwytu. A to, że przystosowana do pędzenia z prędkością ok. 250 km/h maszyna nie ma w Polsce po czym jeździć? Drobiazg, kto by się takimi detalami przejmował. Zbyt spektakularnie to nie wyglądało. Super pociąg wjechał na wrocławski Dworzec Główny... pchany przez lokomotywę PKP Cargo. Importowany pojazd nie ma jeszcze certyfikatu Urzędu Transportu Kolejowego.

    Ale nawet, gdy certyfikat otrzyma, za bardzo się nie rozpędzi. Pierwsi pasażerowie pojadą Pendolino dopiero na przełomie 2014 i 2015 r. O ile do tej pory PKP wyremontuje trasy, po których ma poruszać się pociąg.
  • Ale lemingi się cieszą, widać na zdjęciach,
    Ale lemingi się cieszą, widać na zdjęciach, forach już mniej, a przecież to konstrukcyjnie 20 letni staruszek i jeszcze bez tych wychylnych pudeł wagonów. POszukajcie sobie jak wygląda i jakie ma parametry AGV następca TGV - teoretyczna prędkość podróżna to 480km/km nawet francuskie tory nie są jeszcze dla niego do końca przygotowane. Pendolino przy nim to technologiczny zabytek.
  • @Kula Lis 62 15:43:33
    Cieszą się z tego, że jak Pendolino przyjechało, to wiele miejsc pracy wyjechało. Pociąg do emigracji.
  • @Kula Lis 62 12:44:52
    Chyba w 1971 roku przejechałem pociągiem trasę Ostrów wielkopolski - Poznań przez 55 minut. Torami to chyba 114 km. Wystarczy spojrzeć na dzisiejszy rozkład jazdy, by stwierdzić jaki jest postęp od tego czasu.
  • Pierdo pendo
    To będzie skompensowany pociag do zagłady w jednym miejscu większej ilości masy tzw zasobów.
  • POLSKIE PEJZAŻE - z sieci.a
    PENDOLINO

    Stoi na stacji skład Pendolino
    Na przekór torom na przekór szynom
    Bo miało pędzić z okładem „trzysta”
    Ale się zbiesił jeden faszysta
    I rzekł że całe to torowisko
    A w tym zwrotnice - dosłownie wszystko
    Stacje – perony - wszystko do kupy
    Zamiast do jazdy to jest do du*y
    I najbezpieczniej po polskich szynach
    Jeździć dwuręczną starą drezyną...

    A Pendolino? - zapyta który
    Wznosząc błagalnie oczy do góry...
    Cóż – Pendolino gdy zapłacone
    Niechaj przejedzie choć w jedną stronę
    Pasażerami będą PO-wcy
    Paliokociarnia oraz ludowcy
    No i koniecznie stare komuchy
    A za sterami niech staną zuchy
    Drużyna Donka - Vicek i Sławek
    I niech wyruszą w podróż z Warszawy

    Potem wstrzymają wszyscy oddechy
    Gdy Sławek pedał wciśnie do dechy
    I na zakręcie blisko Koluszek
    Oddadzą piekłu swe grzeszne dusze...
  • Co będzie po Pendolino ??? TVN może juz wie?
    Następną ekskluzywną zabawką propagandową po Pendolino może będzie jakiś super liniowiec Transatlantyk, następną prom kosmiczny Atlantis !!! Cóż z tego ,że państwo tonie w długach, że ludziom zabiera się dodatki pielęgnacyjne na chore dzieci, zamraża płace, funduje umowy śmieciowe ,nie ma torów dostosowanych dla tego typu szybkiego pociągu, że pieniądze na zakup Pendolino można było przeznaczyć polskim zakładom specjalizującym się w taborze kolejowym, Polacy mieli by pracę, cóż z tego. Nasza platformreska elita ze swoim lobby polityczno-biznesowo-medialnym chce mieć drogie zabawki, przecież z własnej kieszeni tego nie zapłacą , za to zapłaci naród!!! Zadłużyć Polskę tak by nigdy już się nie podniosła, wojny nie są potrzebne, by zrobić z państw i narodów niewolników.
  • @R.Zaleski
    "Ale on nie wygrał żadnego konkursu."

    ---> Wiem o tym. Pewnie pamiętamy to kłamstwo Gazety Wyborczej, która wmawiała, że w Michał Tusk dostał wycieczkę do Chin w nagrodę za wygranie czegoś ...
  • @Venco
    "Prawdopodobnie nasi "eksperci" stwierdzili, że oferta włoska jest korzystniejsza niż ..."

    ---> W tym wszystkim, dodatkową "ciekawostką" jest to, że ta oferta wcale nie jest ofertą włoską!!!
  • @1normalnyczlowiek 08:46:40
    Sto na godzinę pendolinem. I pełno ludzi jest na peronie: cieszą się, śmieją, klaskają w dłonie!


    Lokomotywa już zajechała

    Lekka i zwiewna, szybka jak strzała

    Piękna, wspaniała!

    Za nią wagony tak jakby płyną

    Jak tancerz w tańcu z piękną dziewczyną

    To Pendolino!

    I pełno ludzi jest na peronie

    Cieszą się, śmieją, klaskają w dłonie!

    Orkiestra, kwiaty, luźne pogwarki

    Lśnią wprost krawaty, błyszczą zegarki

    Sto mikrofonów, kamer ze dwieście

    Jest pendolino, jest już nareszcie!

    Pan prezes gości zaprasza szczerze

    Panie ministrze, panie premierze

    Proszę podziwiać tę naszą chlubę

    Wnet pojedziemy chlubą na próbę

    I ruszył orszak tym pendolinem

    Jadą już, jadą, sto na godzinę!

    Za oknem z wolna migają słupy

    Szybciej się nie da, tory do....

    Tak, proszę państwa zbyt słabe tory

    Dlatego wolno jedziemy, sorry

    No i w dodatku coś głośno stuka

    Minister Nowak przyczyny szuka

    A wyjaśnienie jest proste takie

    Pociąg kosztował coś miliard z hakiem

    Zatem przyczynę znaleźć nie sztuka

    Tak, proszę państwa - ten hak tak stuka!


    Janusz Wojciechowski
  • @1normalnyczlowiek 08:46:40
    Cóż za święto ! 12 sierpień Dzień Pendolino będzie projekt PO o status państwowego ! Na stacji tłum tubylców cmokających z zachwytu a na pierwszym planie minister "Tik Tak" , Grabarczyk i jakiś na Schetyna. Tuż za nimi sfora bystrych oczek i mówiących do rękawa bo wicie rozumicie -nie może być jak z Miecugowem albo gorzej. W TVN - nareszcie jakieś wytchnienie, cóż za wspaniała przykrywka, Kuźniary i spółka - do roboty ! A że to nie będzie po tych torach jeździło - sprawka PiSu !
  • Dawne ZNTK
    w Nowym Sączu obecnie nazywają się Newag. Zmieniono nie tylko nazwę, ale także styl działania. Zakłady te wyprodukowały elektryczny zespół trakcyjny bez przechyłu (nie ma go również "polskie" Pendolino), który na CMK osiągnął 210 km/h. Dopuszczalna prędkość dla tego zespołu będzie wynosiła 160 km/h. Ciekawe ile kosztuje pociąg z Newagu?
  • @tadman
    "Ciekawe ile kosztuje pociąg z Newagu?"

    ---> Choćby rozdawali za darmo, to Tusk nie weźmie, bo ma inne zobowiązania ...

    PS. Podobna sprawa jest przecież z wrocławskimi tramwajami ... - zamiast polskich są czeskie. Ale po występie Baumana na Uniwersytecie Wrocławskim (nie rozumiem, dlaczego jeszcze nie wrócono do dawnego imienia Bieruta!!!) i wzięciu go w obronę przez Dutkiewicza, wszystko stało się jasne i już wcale się nie dziwię, że i on woli szkodzić Polsce, Polakom - jak Donald Tusk.
  • ?
    PO CO POLsCE PENDOLINO ZA MILIONY wyrzucone w błoto, GDY I TAK TE SKŁADY BęDą JEźDZIŁY, Z TĄ SAMA PRĘDKOŚCIĄ CO INNE POCIĄGI PO POLSCE?
  • @Paweł Tonderski
    "PO CO POLsCE PENDOLINO ZA MILIONY wyrzucone w błoto ..."

    ---> Parę odpowiedzi padło na S24:
    "Ktoś zobowiązał się do zakupu pendolino (możemy domyślać się, że nie za darmo) i teraz ma się wycofać? Z gęby zrobiłby d..ę. Przecież tak nie można. Słowo się dało. Trzeba kupować."
    http://mariusz.wiacek.salon24.pl/527054,pendolino-dowozi-pasazerow-dramlinera-na-lotnisko-w-modlinie#comment_7996344

    "... tak jak w przypadku LOT'u nie rozpoznano rzeczywistych potrzeb Polaków, tylko ferajna zarządzająca Polską chce z Krakowa, Gdańska, Wrocławia przejechać w luksusowych warunkach Pendolino (przejazdy ta menażeria ma gratis) do Warszawy ..."
    http://mariusz.wiacek.salon24.pl/527054,pendolino-dowozi-pasazerow-dramlinera-na-lotnisko-w-modlinie#comment_7999091

    No i ja również szukałem odpowiedzi:
    http://normalny.nowyekran.net/post/97277,dryndolino-to-nie-dreamdolino-a-tusk-to-nie-pilsudski

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

ULUBIENI AUTORZY

więcej